You are currently viewing "איך יכול להיות , עשינו חישוב מדויק ואמור היה להישאר לנו 150,000 ₪ עודף , לצורך שיפוץ והוצאות נוספות. אז מה… נעלם הכסף? אכלנו אותה? ".
"איך יכול להיות , עשינו חישוב מדויק ואמור היה להישאר לנו 150,000 ₪ עודף , לצורך שיפוץ והוצאות נוספות. אז מה... נעלם הכסף? אכלנו אותה? ".

"איך יכול להיות , עשינו חישוב מדויק ואמור היה להישאר לנו 150,000 ₪ עודף , לצורך שיפוץ והוצאות נוספות. אז מה… נעלם הכסף? אכלנו אותה? ".

"איך יכול להיות , עשינו חישוב מדויק ואמור היה להישאר לנו 150,000 ₪ עודף , לצורך שיפוץ והוצאות נוספות. אז מה… נעלם הכסף? אכלנו אותה? ".

פנו אלינו זוג צעיר שלא הבין כיצד יתכן שלא נותר להם כסף לשיפוץ. ברוב תמימותם , מיד עם מכירת הדירה הישנה שלהם וסילוק המשכנתא הישנה, הם נתנו את כל יתרת ההון העצמי שלהם לקבלן ממנו קנו את הדירה החדשה , וכאשר בקשו משכנתא עם הוצאות נוספות הקשורות לרכישה החדשה לא אישרו להם. הם לא הבינו מדוע לא מאחר והם לא לקחו סכום משכנתא כל כך גדול ואפילו לא הגיעו לאחוז המימון המותר להם על פי החוק אז איך יתכן שלא נותנים להם 150,000 ₪ נוספים לשיפוץ? הסברתי להם שהבנק לא מאשר סכום גבוה יותר מערך הבית כלומר לדוגמא: אם שווי הנכס 1,000,000 והם שילמו לקבלן כבר 500,000 אזיי הם יכולים לקחת משכנתא רק על 500,000 הנותרים ולא יכולים לקחת בנוסף עוד כסף.(במסגרת המשכנתא הנוכחית). הזוג נכנס ללחץ נוראי ולא ידעו מה לעשות. (הם יכלו לקחת הלוואה לכל מטרה עם ריביות גבוהות יחסית וניסו להימנע מכך)

אחרי שעשיתי מכרז מול מספר בנקים ואחרי שהיה לנו בנק שניצח פניתי אליהם בצורה מסודרת וביקשתי "השבת הון עצמי". כן רבותי זה משהו שקיים ולא הרבה יודעים על קיומו והבנקים לא ממש אוהבים לעשות את זה (כי זו ההזדמנות שלהם לתת את אותה הלוואה אך בריבית יקרה יותר בהלוואה לכל מטרה!). אבל יש מקרים שהם מסכימים אם יודעים להציג את הדברים בצורה נכונה. מיותר לציין שהבנק המנצח הסכים לכך וליווינו את הזוג לחתום על המשכנתא וקבלת הכספים הנדרשים להוצאות מסביב והכל בא על מקומו בשלום.

אם גם אתם מתלבטים /יש לכם שאלות אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ונשמח לעזור. אבישי קאשי יועץ משכנתאות "ראש פיננסי" 0508657519.

כתיבת תגובה