You are currently viewing איך אני יכול לשרוד ללא הלוואות???

איך אני יכול לשרוד ללא הלוואות???

" האמת להגיד לך? אני לוקח הלווה מכל מקום שמאפשר לי… לא אכפת לי ריבית, לא אכפת לי אם יכול להחזיר או לא…. איך שהוא תמיד מסתדר. כלום לא חוזר בבנק, מה אני יעשה, זו הדרך שלי לשרוד…."
מתוך שיחת דיאגנוסטיקה פיננסית – עסקית , מפגש לפני 3 חודשים בדיוק ביני לבין הלקוח. כששאלתי את הלקוח אם העסק ריווחי, ענה שכן , ריווחי. יתרה מכך, הוא סיפר לי שרואה החשבון צלצל אליו לפני שבועיים ואמר (ואני מצטט) :" העסק מתקדם יפה! אתה בכיוון הנכון! רואים את הצמיחה משנה לשנה…" אז שאלתי את הלקוח שאלה די רטורית : " אז בכל זאת, היכן הבעיה? איך זה שאתה בקושי סוגר את החודש? " וזו התשובה שקיבלתי (ואני מצטט): " מה אני אגיד לך! כנראה הרו"ח שלי דביל! לא מבין כלום מהחיים שלו… רק יודע להגיד שאני מתקדם יפה. מעולם לא כיוון אותי לגבי קבלת החלטות בעסק, זמנים שנכון לי לשלם לספקים, כמה משכורת אני יכול לקחת לעצמי… הוא לא משהו הרו"ח הזה, אני חייב להחליף אותו!"
כשאני אומר שכדי להצליח צריך ארגז כלים לבעל העסק יש כאלה שצוחקים ולא מבינים את הכוונה. לצערי, התפקידים הללו אינם חלק משימותיו של הרו"ח, וזו לא פעם ראשונה ולא אחרונה שאני שומע לקוחות מתלוננים על כך. אלה תפקידים הקשורים בניהול נכון של העסק! או שאתה יודע לעשות את זה כי ככה נולדת וזה ב DNA שלך, או שאתה לומד איך עושים את זה נכון באמצעות יעוץ פיננסי עסקי!
אגב בעל העסק המוזכר כאן ואשתו מתנהלים בצורה הזו כבר למעלה מ 3 שנים, והם מעידים על עצמם שגם בתקופות עם הכנסות יפות הם לא הצליחו להרים את הראש מעל המים! מתוך כך הבנתי שיש כאן שתי בעיות נפרדות: גם ניהול לא תקין של כספי העסק, וגם התפזרות כלכלית גרידה הקשורה לכלכלת המשפחה. המלצתי על תהליך כפול להשגת שתי מטרות אלו, הם אימצו באהבה את הרעיון , חתמו על הסכם ויצאנו לדרך. כיום לאחר 3 חודשים הזוג כבר במקום אחר, עם אשראי מסודר, חסכוני וכלכלי, מתוקצבים עם תקציב לבית ותקציב לעסק, וסוף סוף זוכים להינות מהערך של הכסף שהם עושים. לפעמים כל מה שחסר זה תכנון נכון, כלים נכונים , ניהול זמנים נכון, ולעשות מחשב מסלול מחדש!
רוצים גם? בשמחה! בדיוק בשביל זה אנחנו כאן! צלצלו אלינו, נשמח לייעץ, לתמוך וללוות אתכם עד לרגע ההצלחה שלכם! מחכים לכם, צוות "ראש פיננסי".
נחום : 050-8214448 , אבישי: 050-8657519 עסקים: 050-3573580